Komplex PTSD

 
Jag blev psykiskt misshandlad hela mitt liv fram tills jag var ca 21 år och då fick kontaktförbud mot min pappa.
 
Nu bor jag med min sambo, jag är lyckligare än jag någonsin varit. Men..
 
Jag kan få flashbacks. De kan komma helt plötsligt av ett ljud, eller en bild, eller av att t ex en kollega eller studiekamrat säger något.
 
Jag kan tappa timmar pga dissociation. Inte veta vart jag är. När jag mått som sämst kan livet kännas overkligt. 

Jag drömmer mardrömmar nästan varje natt, jag skriker ibland på nätterna. Jag vaknar kallsvettig, skakig och har ont i hela kroppen.
 
I veckan fick jag veta att jag har s.k sensiterad smärta. Jag har spänt mig så mycket att jag nu har ont i hela kroppen.
 
MEN jag ska börja traumabehandling och även få hjälp av en fysioterapeut med träning på vårdcentralens gym.
 
Så det kommer bli bättre. Det är viktigt för mig att komma ihåg och vara stolt över allt bra jag gjort. Jag vill vara stolt över den jag är och vad, tänk att en sån liten flicka lärde sig såna strategier för att helt enkelt överleva!
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp