kristallsmycken

Jag älskar halsband med olika kristaller. Jag har två stycken, en som jag köpte på matmarknaden i Luleå för två år sen (rosa hjärtat), den är ganska blek, men det var den sista som fanns kvar i rosenkvarts. Den andra är i bergskristall. Jag hade redan sen tidigare stenar hemma, i bergskristall och rosenkvarts. Rosenkvarts gillar jag för att det är "kärlekens sten", bergskristall köpte jag när jag ännu var sjukskriven, då den ska ta bort psykisk smärta och depression. En helande sten helt enkelt. Halsbandet fick jag av en kompis jag träffade på arbetsträningen :)
 
Även om man inte tror på sånt, så gillar jag tanken :P Hittade ett jättefint halsband på Etsy som jag tyckte så mycket om, men hon som säljer verkar ha slut på just den.. Men fanns ju så mycket mer fint, och säkert en massa mer som jag inte hunnit kollat igenom :D
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp